Informatie

Algemene informatie

Luchtreinigeronline.nl
Westerrand 84
8311 AP Espel
Tel: 0527-763677
KvK 39079872
BTW NL001658741B92

Bereikbaarheid klantenservice:

Telefonisch: 0527-763677

Maandag van 13.00 tot 17.00 uur

Dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur

Per emailadres: info@luchtreinigeronline.nl

Bestelprocedure

In de categorieën hiernaast vindt u de producten. Vervolgens kiest u de producten die u wilt aanschaffen door op de winkelwagen button te klikken. Wilt u meer dan 1 artikel aanschaffen klik dan op "Verder winkelen".

Is uw winkelwagentje naar wens gevuld, kies dan de gewenste verzendmethode en klik op "afrekenen".

Geef nu uw naam en adresgegevens op en kies een betaalmethode. Eventueel kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven zodat bij een eventuele volgende aankoop uw gegevens automatisch worden ingevuld (dit is optioneel). Klik op "Volgende"

Controleer uw bestelling en adresgegevens. U kunt hier ook uw bestelling afdrukken. Klik op "Volgende" (om te betalen via iDEAL of bank overschrijving) en uw bestelling is geplaatst.

Gegevensverwerking

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt om uw vragen te beantwoorden, uw bestelling af te handelen en u te informeren over de afhandeling van uw bestelling. Uw gegevens worden op beveiligde servers opgeslagen van Luchtreinigeronline.nl of die van een derde partij. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld en worden uitsluitend aan derden ter beschikking gesteld als die betrokken zijn bij het uitvoeren van uw bestelling. Door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden geeft u toestemming voor het gebruik van uw gegevens voor het doel zoals hierboven beschreven. U heeft ten alle tijde het recht om de toestemming voor het gebruik van uw gegevens in te trekken.

Verzendkosten

De verzendkosten voor bestellingen tot € 120,- naar een adres in Nederland zijn € 7,50. Bestellingen boven € 120,- worden gratis verzonden.

De verzendkosten voor bestellingen tot € 210,- naar een adres in België zijn € 11,50. Bestellingen boven € 210,- worden gratis verzonden.

Extra zware producten of producten met een afwijkende maat worden op een pallet verzonden. Hiervoor worden palletkosten berekend. De palletkosten voor Nederland zijn € 39,90 en de palletkosten voor België zijn € 79,90. Wanneer er palletkosten worden berekend staat dit bij het product vermeld.

Levertijd

Als voor 13.00 uur de bestelling én een bijbehorende geslaagde betaaltransactie bij Luchtreinigeronline binnen is, dan wordt het dezelfde werkdag nog verzonden naar uw opgegeven adres, tenzij anders aangeven op de productpagina bij "extra informatie".

In de meeste gevallen zal uw bestelling binnen 1 à 2 werkdagen binnen zijn.
Indien de bezorgtijd van uw bestelling langer duurt, ontvangt u daarvan bericht.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling komt?

U ontvangt per e-mail bericht zodra de bestelling gereed is om bezorgd te worden.
Pakketten worden afhankelijk van de vervoerder geleverd van maandag tot en met zaterdag.

Let op: Het verzenden naar een postbus is niet mogelijk.

Betaalmethodes

Luchtreinigeronline kent verschillende mogelijkheden voor het afrekenen van uw bestelling:

iDEAL (alleen voor Nederland)

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL.

Bankoverschrijving (voor Nederland en België)

U kunt het totaalbedrag vooruit betalen door het over te maken naar bankrekeningnummer IBAN NL20RABO0396694969, BIC code RABONL2U ten name van Luchtreinigeronline.nl onder vermelding van uw bestelnummer.

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst ontvangt u per email de betaalinstructies.

Zodra uw volledige betaling door ons is ontvangen, doen wij u daarvan bericht en wordt uw bestelling verder afgehandeld.

Let op: vergeet niet uw bestelnummer te vermelden bij de betaling!

PayPal (voor Nederland en België)

Veilig en snel betalen doet u met PayPal.

Allereerst moet u een gratis PayPal rekening openen op PayPal.com en uw bankrekening aan uw account koppelen.

U bestelt vervolgens een product zodat u een betaalverzoek van PayPal ontvangt.

Door dit betaalverzoek te accepteren met de inloggegevens van PayPal kunt u betalen.

Gespreid betalen met In3 (alleen voor Nederland)

Met In3 kan men gespreid betalen in 3 keer. Men betaalt het bedrag in 3 gelijke delen, het eerste deel betaalt men direct bij aankoop met Ideal waarna de bestelling wordt verwerkt en verzonden. Na 30 dagen ontvangt men een mail met een betaallink waarmee men het 2e deel kan betalen en na 60 dagen ontvangt men mail met een betaallink waarmee met het 3e deel kan betalen. Men kan het 2e en 3e deel betalen met de betaallink via Ideal of per bankoverschrijving.

In3 int de betaling namens ons.

Men heeft 60 dagen om het totale bedrag te voldoen zonder rente, zonder lening en zonder BKR registratie. Wanneer men kiest om te betalen met In3, dan zal bij aankoop In3 om uw geboortedatum vragen en uw gegevens direct controleren.

Men kan met In3 een bestelbedrag afrekenen van minimaal € 100,- en maximaal € 1000,-.

Kijk voor meer informatie op de website van In3.

Om met In3/Pay.nl te kunnen betalen maakt men eerst een account aan op onze site, logt vervolgens in op dat account, plaatst en bestelling en kiest de betaalmethode gespreid betalen met In3. 

Bancontact/Mister Cash (Alleen voor België)

Met Bancontact/ Mister Cash kunt u vertrouwd veilig en gemakkelijk vanuit België uw online aankopen direct afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Kijk voor meer informatie op de website van Bancontact.

KBC/CBC-betaalknop (Alleen voor België)

De grote Belgische banken KBC en CBC voorzien in een eigen betaaloplossing voor hun klanten, de KBC- en CBC-Betaalknop. Hiermee kunnen klanten van deze banken bestellingen van € 50,- tot € 1250,- tot twee maanden later betalen.

Belfius Direct Net (Alleen voor België)

Klanten van de grote Belgische bank Belfius kunnen via Belfius Direct Net eenvoudig en veilig hun online aankopen direct afrekenen via hun eigen vertrouwde bankomgeving.

0% BTW tarief Intracommunautaire Leveringen voor ondernemingen uit België

Ondernemingen uit België met een geldig BTW nummer kunnen aanspraak maken op het 0% BTW tarief voor intracommunautaire leveringen.

Om ervoor te zorgen dat de website automatisch het 0% BTW tarief berekent kan men een account aanmaken, inloggen op dat account en daarna de bestelling plaatsen. Het BTW nummer dient als volgt te worden ingevoerd BE0123456789. Let op zonder account berekent de website wel de BTW.

Het kan echter voorkomen dat door een storing er ook met account toch BTW wordt berekend. Wanneer er met of zonder account ten onrechte BTW is berekend ontvangt men de BTW terug.

Annuleren & Retourneren

Wat te doen bij annuleren of retourneren

Bestelling controleren op juistheid, manco's en gebreken

U dient de bestelling direct na ontvangst te controleren op juistheid, manco's en gebreken. Mocht het voorkomen dat niet het juiste artikel is geleverd, dat er iets ontbreekt aan de bestelling of dat er een defect is aan het geleverde artikel dan dient u dit binnen 24 uur na ontvangst van de bestelling te melden aan de klantenservice. De producten dienen niet geïnstalleerd te worden of in gebruik genomen te worden. Alleen meldingen die binnen 24 uur zijn gedaan, en onder voorwaarde dat de producten niet zijn geïnstalleerd of in gebruik genomen, worden in behandeling genomen.

Retournering aanmelden

U heeft het recht uw bestelling tot 14 kalenderdagen na ontvangst te retourneren. Binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het product kunt u het product retour aanmelden. Nadat u het product retour hebt aangemeld, heeft u nog eens 14 kalenderdagen om het product daadwerkelijk te retourneren. Binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw retourmelding wordt het reeds door u betaalde bedrag van het te retourneren deel van uw bestelling teruggestort op de rekening waarmee u heeft betaald. Mocht het product onverhoopt niet bevallen dan kunt u een email, voorzien van een kopie van de factuur, sturen naar info@luchtreinigeronline.nl waarin u vermeldt welke producten u wenst te herroepen.

Retourlabel

Nadat uw retour melding door ons is ontvangen, sturen wij u een retourlabel waarmee u uw bestelling terug kunt sturen en heeft u 14 kalenderdagen om de bestelling terug te zenden. 

Verzendkosten bij annulering

De verzendkosten voor het retourneren binnen Nederland voor pakketten niet zwaarder dan 30 kg en/of niet groter dan 175 x 78 x 58 cm zijn gratis, mits u gebruik maakt van het door ons verstrekte retourlabel.

Voor het retourneren van pakketten niet zwaarder dan 30 kg en/of niet groter dan 175 x 78 x 58 cm vanuit België betaalt u een bijdrage van € 6,95 van de verzendkosten, mits u gebruik maakt van het door ons verstrekte retourlabel. 

Het retourneren van palletzendingen is niet gratis.

Uitzonderingen

Let op:

Wanneer het product beschadigd is of de zending is niet voldoende gefrankeerd, of vervangingsonderdelen zoals filters en anti-kalk patronen die in apparaten zitten blijken intensief te zijn gebruikt, behouden wij het recht om een gedeelte van het aankoopbedrag te crediteren.

Voor filters, navullingen, oliën en andere hygiëne producten geldt dat deze alleen geretourneerd kunnen worden wanneer de verzegelde verpakking ongeopend is.

Niet geretourneerd kunnen worden op maat gemaakte producten en split-unit airco's die geïnstalleerd zijn geweest of die men heeft geprobeerd te installeren.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten

Het adres waar retourneringen naar toe gestuurd kunnen worden is:
Luchtreinigeronline.nl
Afdeling Retouren
Westerrand 84
8311 AP Espel

Klachtenprocedure

Klachten kunt u schriftelijk of per email aan ons kenbaar maken. Probeer een zo duidelijk mogelijke omschrijving van uw klacht te geven. Dan zullen wij zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 2 werkdagen contact met u opnemen over de verdere afhandeling van uw klacht.

Bemiddeling bij geschillen

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@luchtreinigeronline.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie

Garantie

Op al onze producten is een garantietermijn van 2 jaar van toepassing tenzij anders vermeld, mocht een product binnen 2 jaar na aankoop defect raken, dan dragen wij zorg voor reparatie of vervanging van het product.

Wanneer er iets niet in orde is met uw product, neem dan contact met ons op. Samen met u zullen wij analyseren wat er aan de hand is, als is vastgesteld dat het een garantiegeval betreft kunt u uw product naar ons versturen of het bij ons afgeven. Het is ook aan te raden de verpakking van het product te bewaren zodat het product onbeschadigd verzonden kan worden. De klant dient zelf zorg te dragen voor een deugdelijke verpakking van het product. Een product met transportschade door een onvoldoende beschermende verpakking, of een product dat voor een deel of geheel is zoekgeraakt tijdens het transport door een onvoldoende beschermende verpakking komt niet voor garantie in aanmerking!!

Het is raadzaam foto's te maken van alle zijden van de buitenverpakking verpakking en foto's van de binnenverpakking (van hoe het product in de doos zit en in welke beschermde materialen het zit) voordat u een product onder garantie naar ons verzendt. 

Wanneer uw product voor garantie door ons ontvangen is doen wij u daarvan bericht en gaan het defect zo spoedig mogelijk verhelpen. Dit duurt gemiddeld 2 tot 4 weken. Mocht het verhelpen van het defect langer duren dan 14 kalenderdagen, dan informeren wij u binnen deze termijn over de status van de afhandeling.

Wanneer het defect verholpen is en het product aan u wordt toegestuurd ontvangt u daarvan bericht.

Voorwaarden garantie

De garantie is niet van toepassing bij de volgende omstandigheden:

  • Als niet kan worden aangetoond waar en wanneer het product is gekocht.
  • Indien het type- en/of serienummer van het product is verwijderd, gewijzigd of onleesbaar is gemaakt.
  • Bij onoordeelkundig gebruik (gebruik anders dan volgens de gebruiksaanwijzing).
  • Bij blootstelling van het product aan gassen, vloeibare of vaste stoffen die schade kunnen veroorzaken aan het product of aan onderdelen van het product.
  • Bij niet-consumptief gebruik (bijvoorbeeld verhuur).
  • Bij beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid.
  • Bij het niet op tijd vervangen van vervangingsfilters of schoonmaken van (lucht)filters of luchtroosters bij producten die 1 of meer van deze onderdelen hebben.
  • Bij van buitenaf komend onheil (b.v.: blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen, et cetera).
  • Indien anderen dan Luchtontvochtigeronline.nl, zonder voorafgaande toestemming van Luchtontvochtigeronline.nl, herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben uitgevoerd.
  • Het product tijdens terugzending niet voldoende is beschermd tegen transportschade.

De aangeboden garantie geldt naast en onverminderd de wettelijke regels van de consument omtrent garantie en conformiteit.

Prijzen

De op deze website gecommuniceerde prijzen zijn de geldige prijzen. Mochten er afwijkende prijzen elders op het web gevonden onder onze naam dan zijn deze ondergeschikt aan de prijzen op deze website en gelden de prijzen van deze website.

Druk- en zetfouten

De informatie en productinformatie wordt met de grootste zorg op de website geplaatst. Toch kan het voorkomen dat er een fout in zit. Aan deze fouten kunnen geen rechten worden ontleend.